fbpx
Kontori süvapuhastus 2

Tagasi kontorisse ehk miks on kontori süvapuhastus oluline?

Selleks, et kontorisse naasmine ja uute klientide tervitamine oleks mugav ja meeldiv, tuleks enne hooaja algust läbi viia süvapuhastus kõikides kontori- ja tööruumides.

Peagi lõppev suvi tähendab pea igale ettevõttele uue tööhooaja algust – puhkused on lõppemas, uued projektid vajavad täitmist ning kontoriruumid täituvad järk-järgult töölistega. Tühjana seisvad kontoriruumid püsivad küll suures plaanis puhtana, kuid ka seal ei saa üle ega ümber tolmust, mikroobidest ja tekkinud ämblikuvõrkudest nurkades. TP Kinnisvarahoolduse kogenud koristustiim jagab põhjaliku koristuse peamisi eesmärke ja asjaolusid, millele tuleks erilist tähelepanu pöörata.

Mille poolest erineb kontori süvapuhastus tavalisest koristusteenusest?

Süvapuhastus on põhjalikum ja pikem koristusprotseduur. Tavalise koristuse juures hoiab koristaja tööruumid puhtad ja korrektse väljanägemisega ning teostab väiksemaid puhastustöid nagu tolmu pühkimine, põrandate pesu ja prügi äravedu. 

Süvapuhastuse korral puhastatakse ja desinfitseeritakse hoolikalt kõik tööruumi nurgad ja pinnad. Parim aeg süvapuhastuseks on just siis, kui kontoriruumid on veidi tühjamad või alles kolleegidega täitumas. 

Miks on seisnud ruumide süvapuhastus oluline?

Kuigi esmapilgul võib tunduda, et olulist mustust pole ruumidesse tekkinud, siis lähemalt uurides võib näha korralikku tolmukihti nii töökohtadel, aknalaudadel kui ka väiksematel pindadel nagu uksepiidad, telefonid ja riiulid.

Ruumides, kus on kasutatud palju tekstiili (näiteks vaipkatted, diivanid, pikad kardinad) koguneb tolm ka tekstiilikiudude sisse. Niisiis kasvab ka seisvas ruumis allergeenide ja mikroobide hulk, ilma et me seda ise märkaks. 

Süvapuhastus on oluline ka hea enesetunde ja õhkkonna loomisel – mida värskemasse keskkonda töötajad ja kliendid naasevad, seda suurem on ka nende rahulolu ja motivatsioon. Kontori puhas väljanägemine julgustab ka kolleege hoidma puhtust ja enda tööpinda rohkem korrastama – niisiis kasvatab puhas ruum ka üldiselt ettevõtte kultuuri. 

Süvapuhastus aitab töö käigus avastada ka varjatud probleeme, mis võivad peituda nii kanalisatsioonis, ventilatsioonis kui ka mõnes toanurgas. Professionaalne koristustiim oskab just sellised probleeme üles leida ning neile ka lahendusi välja pakkuda. 

Millele pöörame kontori süvapuhastusel erilist tähelepanu?

Kontori süvapuhastuse võib laias laastus jagada viieks erinevaks etapiks:

1. Töökohtade põhjalik puhastus

Et läbi viia suurem süvapuhastus, tuleb alustada sahtlite tühjendamisest ja puhastamisest – soovitame sorteerida ja utiliseerida vanad dokumendid, pastapliiatsid ja muud vahendid, mis igapäevases töös kasutust ei leia.

Lisaks sahtlite koristusele tuleks puhastada ka lauatelefon, monitor, klaviatuur ja arvutihiir, mis sagedase kasutamise tõttu tihti mikroobirohketeks pindadeks osutuvad. Tehnika puhastamisel soovitame kasutada selleks spetsiaalseid vahendeid: meie TP Kinnisvarahoolduse koristustiimil on spetsiaalsed puhastustarbed ja tööriistad, millega kontoritehnika puhastust teostada. 

2. Raskesti ligipääsetavate pindade puhastamine

Kindlasti olete märganud toonivahet kontori põrandal – mööbliga kaetud põrand on tihtipeale heledam kui katmata ala. Kontorimööbli liigutamine ja põrandate süvapesu aitab hoida võimalikult ühtlast tooni kogu pinnal. 

Samuti võimaldab mööbli liigutamine puhastada kappidest, laudadest ja riiulitest seintele jäänud triipe ja muid täkkeid ning ka kõige raskesti ligipääsetavaid nurkasid. Kuigi täkked ja triibud seintel ei paista tihti välja, jätavad need kontorist räpase üldmulje.

Lisaks on raskesti kättesaadavad pinnad kõrged kapid, valgustid ja ukseraamid, mis tihtipeale ise koristades ununevad või kuhu lihtsalt lapiga ei ulatu. Professionaalse koristusteenuse suureks plussiks on just oskusteadmised ja täpsus detailide märkamisel. Puhastusel on oluline kasutada igale pinnale sobivaid vahendeid, mis ei kahjustaks tekstuuri ega värve – TP Kinnisvarahoolduse koristusbrigaadi terased liikmed hindavad iga pinda eraldi ning valivad selleks just sobivamad puhastusvahendid. 

3. Tekstiilihooldus

Vaipkattega põrandad ja paksud kardinad koguvad tihtipeale kontoris suure osa tolmust enda kiududesse. Seetõttu vajab vaipkate iga teatud aja tagant süvapuhastust, et säilitada võimalikult särav välimus ja vähendada mikroobide osakaalu. Vaipkattega põrandatelt eemaldatakse lisaks pindmisele mustusele ka sissekuivanud plekid, mida tavapuhastuse käigus ei saa eemaldada.

Ka kardinad vajavad vähemalt kord aastas eemaldamist ning keemilist pesu, et kogunenud mustusest vabaneda. Soovitame kardinaid samuti hooldada enne kontorisse naasmist, et kogu ruum oleks uueks hooajaks valmis.

TP Kinnisvarahooldus hoolitseb ka selle eest, et kõik kontoritoolid, diivanid ja muud tekstiiliga kaetud mööbliesemed saaksid puhastatud ja värskendatud. Ka puhastatud mööbel toob kontorisse värske ilme ja loob hubase keskkonna. 

4. Põrandate, seinte ja akende pesu

Kontori põrandate ja seinte koristust tuleb teostada regulaarselt, et säilitada kontori võimalikult värske väljanägemine. Nagu varasemalt mainitud, aitab põrandate hoolikas süvapesu vabaneda tekkinud värvi erinevustest, sügavatest plekkidest ja taastada põrandate algse väljanägemise. Samuti muudab seinte hooldus ruumi säravaks ja üldmulje paraneb. 

Ka akende pealt sõrmejälgede ja muude plekkide eemaldamine muudab oluliselt kontori väljanägemist. Akende sisepesuks valmistumisel tuleb aknalauad tühjaks teha ja vajadusel liigutada mööbel akna alt eemale, et koristustiim saaks akendele probleemideta ligi. Täpsemalt aknapesuks valmistumise kohta saab lugeda meie aknapesu blogipostitusest.

5. Köögi ja puhkenurga puhastamine ja värskendamine

Seisnud kohvimasin, tühjendamata külmkapp ja katlakivi koguv veekann on ühe kontori puhul tavalised nähtused. Sellele lisaks leidub puhkenurkades pesemata kohvitasse, tühjasid veepudeleid ja paar kuud vanu ajakirju. Selleks, et lisaks töökohtadele tunneks töötajad mõnusalt end ka puhkeajal, on köögi- ja puhkenurga korrashoid äärmiselt oluline.

Lisaks standardsele põrandapesule ja pindade puhastamisele koristab TP Kinnisvarahooldus vajadusel ka kogu köögitehnika – puhastame kohvimasinad jääkidest ja poleerime pinnad, puhastame veekannud katlakivist ning desinfitseerime külmkapid. Paratamatult tekib kööginurgas tihti toidujääke ja toiduplekke, mille eemaldamine ununeb ning mis ajapikku mööbli, vaipade või tekstiili sisse sööbivad. Probleemsete plekkide eemaldamisel tuleb appi meie professionaalne koristustiim.

Ka puhkenurgas tasub tähelepanu pöörata tekkinud plekkidele, vahetada välja vanad ajakirjad uute vastu ja värskendada ruumi välimust kas uute sisustuselementide, taimede või hoopis mõne hariva lauamänguga.

Kontori süvapuhastus 1

Mis teha peale kontori süvapuhastust?

Kui põhjalik koristus on läbi viidud, tasub mõelda sellele, kuidas kontor veelgi hubasemaks muuta. Soovitame tuua kontorisse toataimi, mis loovad ruumi rohelust, toovad värskust ja pakuvad silmailu. Puhtad pinnad, korrastatud töökohad ja uuendatud puhkevõimalused loovad kontorisse motiveerivad töötingimused ja tekitavad töötajates kindlasti hea enesetunde. 

Uus kontorihooaeg ei oleks täielik ilma suurpuhastuseta, kuid pärast esimest süvapuhastust ei vaja kontor seda iga nädal. Olenevalt kontori suurusest, inimeste arvust ja teie töö eripäradest vajab iga kontoripind endale sobivat puhastusgraafik, kuid siiski on oluline, et teatud aja tagant teostataks põhjalikku puhastust, vähemalt selleks, et puhastada ka neid kohti, mis kergesti ununevad.

Möödunud aastate kogemuste põhjal saab ka kinnitada, et hoolikalt puhastatud kontorites ei levi nakkushaigused nii kiiresti ja regulaarne hooldus hoiab eemal ka suuremad allergiad. 

Kuigi kontori süvapuhastust on võimalik läbi viia ka ise, soovitame selleks kasutada siiski professionaalse puhastuspartneri teenust – nii võib olla kindel, et ka kõige raskemini ligipääsetavad nurgad saavad puhastatud ja hooldatud.

Kui ka sinu kontor vajab enne hooaja algust süvapuhastust, võta meiega ühendust ja leiame sobivaima lahenduse. TP Kinnisvarahoolduse tiim hoolitseb selle eest, et sinu kontori- ja büroopinnad saaksid säravpuhtad ja värsked.